حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

امیر آشتیانی: به‌زودی از سامانه پدافندی شهید علی‌وردی رونمایی خواهد شد

  • کد خبر: ۱۹۱۹۶۳
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
امیر آشتیانی: به‌زودی از سامانه پدافندی شهید علی‌وردی رونمایی خواهد شد
وزیر دفاع گفت: سامانه‌ای پدافندی به نام شهید آرمان علی‌وردی نام‌گذاری شده است که این سامانه پدافندی برد بلند است و ۲ هفته دیگر رونمایی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه)‌در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت گفت: هر کشوری اگر در یکی از سطوح غافلگیری واقعاً غافلگیر شود و نتواند پیش‌بینی داشته باشد، از نظر دفاعی ضعیف است. رژیم صهیونیستی در هر سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی غافلگیر شد. چنین رژیمی با این غافلگیری می‌توان گفت در حال فروپاشی است.

وی ادامه داد: این رژیم از سوی یک گروه مبارز فلسطینی غافلگیر شد و این نشان می‌دهد تمام ادعا‌هایی که داشتند و ابعاد توانمندی‌های دفاعی و اطلاعاتی آنان فریبی بیش نبوده است. آنان در یک باتلاق فرورفته‌اند و امکان ترمیم چهره خود یا خروج از این باتلاق را ندارند.

وزیر دفاع بیان کرد: آمریکایی‌ها که سرآمد خطا‌های راهبردی و محاسباتی هستند، همراه رژیم صهیونیستی در این باتلاق گرفتار شده‌اند و قطعاً آمریکا هم ضربه خواهد خورد. مسلمانان و آزادیخواهان و کشور‌های منطقه تا حدی صبر دارند. حتماً همه کشور‌ها گزینه‌های مختلفی را روی میز‌ها دارند و آن‌ها را بررسی می‌کنند.

وی افزود: اگر به سرعت این جنگ متوقف نشود و صهیونیست‌ها و حامیانشان از خطا‌های بزرگ خود بازنگردند، حتماً آسیب‌های جدی در سطح منطقه و فرامنطقه خواهند دید. برخی کشور‌های اروپایی هم که به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند باید مراقب باشند دچار خشم و غضب مسلمانان جهان نشوند.

رونمایی از سامانه شهید علی‌وردی؛ دو هفته دیگر

امیر آشتیانی در سخنان خود، بیان کرد: سامانه‌ای پدافندی به نام شهید علی وردی نام‌گذاری شده است که این سامانه پدافندی برد بلند است و طی دو هفته دیگر رونمایی خواهد شد.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه صرفاً مباحث ما دفاعی نیست بلکه علمی، فناوری و غیر نظامی هم هست که می‌تواند به این موارد کمک کند، تصریح کرد: پایان تحریم‌های تسلیحاتی همچنین صادرات و واردات ما در حوزه دفاعی را افزایش خواهد داد.

وی به قابلیت‌های ایران در عرصه پدافندی هم گریزی زد و گفت: در حوزه‌های پدافندی از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم و بسیاری از کشور‌ها هم درخواست دارند برخی از این سامانه‌ها را خریداری کنند. از آنجا که موضوع مربوط به پدافند است، تمامی شرایط و مقررات بین‌المللی را لحاظ می‌کنیم.

امیر آشتیانی تاکید کرد: ما با کشور‌های بسیاری در این زمینه ارتباط داریم، در داخل این توانمندی را داریم که با قاطعیت در حوزه پدافندی از فضای کشور مراقبت کنیم.

تعاملات دفاعی با کشور‌های مختلف برقرار بوده است

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال رونمایی از محصولات دفاعی تا پایان سال جاری، گفت: ما هر محصولی را که به مرحله رونمایی برسد تا تحویل نیرو‌های مسلح شود و به ارتقای توان دفاعی کشور کمک کند را رونمایی می‌کنیم. محصولات متعدد و پروژه‌های بزرگی در پیش داریم که به مرور عرضه می‌شوند.

آشتیانی گفت: از گذشته با کشور‌های مختلف تعاملات دفاعی برقرار بوده و این رفع تحریم می‌تواند تعاملات را بیشتر کند و همچنین می‌تواند صادرات و واردات را افزایش دهد.

وی افزود: صرفا مباحث ایران دفاعی نیست بحث‌های علمی و فناوری و غیر نظامی هم در آن دخیل است. وزارت دفاع در مسیر خود با توجه به اینکه در مباحث علمی و فناوری پیشگام است در این زمینه در مباحث نظامی کار را دنبال کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->